Máme se na co těšit.
Maximální rychlost ve městě 30 km / h a nulová tolerance alkoholu v celé Unii. I tak by evropské silnice mohly brzy vypadat takto. Evropský parlament chce za 30 let snížit úmrtnost na silnicích na nulu.

Podle Evropského parlamentu zemře v EU při dopravních nehodách v EU každý rok 22 700 lidí a 120 000 je vážně zraněno. Parlament se nyní snaží napravit svůj nesplněný slib snížit na polovinu počet smrtelných nehod na silnicích v letech 2010 až 2020. Úmrtí zatím kleslo „jen“ o 36%.
Europoslanci minulý týden uvedli, že překročení rychlosti bylo hlavním faktorem u 30% smrtelných nehod. Z tohoto důvodu navrhují omezit rychlost na 30 km / h v oblastech s velkým počtem chodců a cyklistů a v obytných oblastech.
Snížení nejvyšší rychlosti ve městech z „50“ na „30“ není v Evropě novinkou. V lednu 2021 zpomalil Brusel a v létě Paříž, kde platí omezení kromě velkých bulvárů. Španělsko omezuje rychlost na 30 km / h i přes všechny silnice v jednopruhových městech.
Stávající rozhodnutí Evropského parlamentu je pro členské státy nezávazné. Ukazuje pouze názory napříč politickými frakcemi a státy. Hlasování prošlo 615 hlasy proti 24 hlasům. Návrh by nyní měla posoudit Evropská komise.
To už víme

Dalším krokem je podle Evropského parlamentu zavedení nulové tolerance alkoholu k řidičům. Pro Čechy na silnicích to není nic nového, stejně jako země jako Maďarsko, Rumunsko a Slovensko, které také nedají na volant ani jedno pivo ani sklenku vína.
Naopak všechny ostatní země Evropské unie malé množství alkoholu u řidičů tolerují. Nejčastěji jde o půl promile, což je přibližně 2,5 piva. Argument, proč alkohol na silnice nepatří, je stejný: Opilí řidiči se vyskytují u 25% smrtelných nehod.
Sledujte nás na sociálních sítích ->

nebo sdílejte článek ->

