Software pro úpravu zvuku Audacity popřel obvinění, jeho nové zásady ochrany osobních údajů jej transformovaly na „možný spyware“.

Bezplatný nástroj s otevřeným zdrojovým kódem, se 100 miliony uživatelů po celém světě, je oblíbený u editorů podcastů a hudby. Jeho aktualizovaná politika říká, že data lze sdílet s ruskou infrastrukturní společností WSM, stejně jako s regionálními donucovacími orgány. Audacity říká, že jedinými daty, která si vyměňuje se svými uživateli, jsou aktualizace softwaru a chybové zprávy.

Ale protože aktualizovaná zásada byla zveřejněna nedavno, ozývají se volání od dotčených uživatelů k odinstalování produktu nebo návratu ke starší verzi. A technologický web Fosspost popsal nejnovější verzi jako „možný spyware“. „Člověk by nečekal, že offline desktopová aplikace bude sbírat taková data, telefonovat domů a poté je předávat vládám po celém světě, kdykoli to uznají za vhodné,“ píše se v něm.

Device Audio Mixer Entertainment Dj Mp3 Music

Audacity koupila kyperská firma Muse Group v dubnu 2021. Vedoucí strategie Muse Daniel Ray pro BBC News řekl: „O našich uživatelích nic nevíme. “ Nechceme osobní údaje uživatelů – to nám nepomůže. “ Společnost, která koupila Audacity v dubnu, měla v úmyslu vydávat častější aktualizace a chtěla uživatele upozornit, řekl Ray.

Zásady uvádějí, že Audacity shromažďuje „velmi omezená data“ o uživatelích – žádné „přímé identifikátory“, jako jsou jména nebo kontaktní údaje – a není vyžadován profil účtu.

Může však sdílet osobní údaje s:

  • zaměstnanci
  • silovými složkami státu, vládními agenturami a regulačními orgány
  • auditory, poradci a zástupci společnosti
  • potenciálními kupci podniku.

A zatímco jsou evropská uživatelská data uložena v Evropě, může „příležitostně“ sdílet data se svým ústředím v Rusku. To mělo monitorovat známky potenciálního distribuovaného odmítnutí služby (DDOS), když je platforma záměrně zaplavena žádostmi o data určenými k jejímu vyřazení z provozu, řekl Ray. A jednotlivé adresy internetového protokolu (IP) byly zakódovány pomocí šifrovací techniky zvané hašování. Společnost se nesnaží monetizovat 21letý produkt, řekl Ray, ale snaží se jej „modernizovat“. „Dříve byly aktualizace každých pár let,“ řekl, „chceme je dělat každých několik týdnů.“

Tak pozor na ně 🙂 celý článek zde

Sledujte nás na sociálních sítích -> Facebooklinkedin nebo sdílejte článek -> Facebooklinkedin