Úřad pro ochranu osobních údajů řeší po zavedení GDPR trojnásobek stížností.

Na 630 stížností obdržel Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) od letošního 25. května, kdy GDPR nabylo účinnosti. Převažují stížnosti týkající se kamerových systému a telemarketingu, tedy nevyžádaných telefonických nabídek a sdělení. V těchto oblastech stížností eviduje ÚOOÚ desítky podání. Následují stížnosti v oblasti transparentnosti požadovaných uděleních souhlasů, která nejsou, dle stěžovatelů, v souladu s pravidly GDPR. Úřad se individuálně zabývá 6-ti konkrétními případy možného pochybení, žádnou pokutu však doposud neudělil i vzhledem k chybějícímu adaptačnímu zákonu, který doposud neodsouhlasila Poslanecká sněmovna. Více zde.

Sledujte nás na sociálních sítích -> Facebooklinkedin nebo sdílejte článek -> Facebooklinkedin